Från jul till våffeldagen...

Det mesta av julsakerna är fortfarande uppe, till tjugondedag Knut åtminstone. Stjärnor och ljusstakar får lysa upp i fönstren ett litet tag till. Men i köket har vi sparat julduken till nästa jul och bytt ut den mot en med tulpaner, för det blir man också glad av.
Men jag har köpt lite julklappspapper och röda värmeljus på julrean, med tanke på nästa jul. 


Och helt oplanerat, ett våffelskålsjärn. Det var så mycket billigare nu än före jul, så jag kunde inte låta bli att köpa ett. I övrigt har jag en julidé, som inte kommer att bli av om jag inte gör arbetet i god tid före jul. Precis före jul så hinner jag inte, det är bara att inse. Det ska jag visa här under året, allteftersom det blir klart.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring